Logo - spektakl Klimakterium Elżbiety Jodłowskiej

Joanna Jeżewska

Jako:
Klimakterium… i już:
Malina, Krycha
Klimakterium 2 czyli menopauzy szał:
Angela, Malina, Pamela

Rodowita gdynianka. Jak każda mała dziewczynka, popisywała się przed najbliższymi śpiewaniem piosenek i recytowaniem wierszyków. Miłość do występów publicznych zaowocowała aktywnością w kółku teatralnym w Gdańsku, by ukoronować ją dyplomem aktorskim warszawskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Jako absolwentka PWST rozpoczęła współpracę z Teatrem Współczesnym, z którym związana jest po dziś dzień. Ponadto można usłyszeć ją w ponad 140 spektaklach Teatru Polskiego Radia, gdzie każdorazowo czuła się zaszczycona możliwością współpracy, gdyż to specyficzna scena, na której aktor musi wznieść się na wyżyny swego warsztatu, by bez żadnych rzeczy wspomagających wykreować swoją postać. Zagrała wiele ról serialowych, między innymi w M jak miłość, Samo życie i filmowych Rozmowy o miłości, Daleko od siebie, Odwiedź mnie we śnie. Postać Matki w sztuce Tomasza Mana Sexmachine, zagrana w Laboratorium Dramatu Tadeusza Słobodzianka to rola, która nie tylko zapadła jej najbardziej w pamięci ale również świadczy o jej dramatycznym talencie.

Charakteryzuje ją niesamowite poczucie humoru i umiejętności parodystyczne. Przez wiele lat grała role kabaretowe. Odnajduje się doskonale w satyrze politycznej, która pojawiła się w jej życiu przez przypadek, gdy Szopkę Noworoczną, w której grała, przeniesiono z telewizji do radia. Przypadek sprawił, że wówczas podjęła ster i popłynęła z prądem. Gościła wiele lat u Szymona Majewskiego w jego show, parodiując postaci z polskiej sceny politycznej, na przykład Jolantę Kwaśniewską, Zytę Gilowską, Monikę Olejnik czy Elżbietę Jaworowicz. Talent komediowo satyryczny objawiał się u niej od wczesnych lat zawodowych podczas współpracy z różnymi kabaretami między innymi Kabarecie pod Egidą, Nowa Sześćdziesiątka i in.

Uwielbia Teatr, choć zdaje sobie sprawę, że nie jest on już świątynią sztuki, jak dawniej. Wspaniale czuje się nie tylko na scenie ale i w rolach dubbingowych. Dzięki jej ciepłemu głosowi wykreowała postać Kangurzycy z kinowej wersji Kubusia Puchatka, mamy w animowanej wersji 101 Dalmatyńczyków oraz wiele innych postaci.

Śpiewanie daje jej dużo satysfakcji. Mimo wygranej na Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w 1987 roku, nie zdecydowała się pójść w tym kierunku, wybierając scenę dramatyczną. W 2013 roku udało się jej wydać debiutancką płytę Martwa natura z kochankiem w tle, dodatkowo występując z recitalem o tym samym tytule.